lördag 12 juli 2008

Give And Get omgång 2

Jag anmälde mig till omgång 2 av give and get. Och nu är det äntligen dags.

Dags att besvara lite frågor så min hemliga vän kan matcha mig!

Frågor:

Vad pysslar du oftast och helst med som hobby och hur?
Jag syr bara. Tycker det är riktigt skoj, skulle vilja lära mig virka, men har tagit mig den tiden

Hur länge har du pysslat?
Började "på riktigt" för va 3 år sedan innan dess lite då och då.

Vilken typ av maskiner syr du på?
overlock janome 644d och en pfaff hobby 1142

Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
En sån där magisk penna man markera med som försvinner.

Någon annan hobby eller stort intresse?
Inte sådär vad jag kan komma på, men jag skulle vilja lära mig scrappa

Vilket är ditt favoritdjur?
har inget direkt, men små hundar, kaniner och katter är mysigt.

Har du djur? I så fall vilket?
Nej
Är du allergisk mot något djur? I så fall vilket?
Nej inte jag, men äldsta bonussonen är det. Allt med päls går bort.

Är du allergisk mot något annat?
Nej

Hur bor du? Hus eller lägenhet?
Hus på landet.

Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad?
Jo en snygg klädhägare att sätta på väggen i sovrummet.

Vilken storlek har du på kläder?
ojoj vilken fråga. Men strl 48 behövs tyvärr. Föredrar längre modeller på överdelar som går ner över mage och bak.

Om du har barn? I så fall vilket kön, ålder och klädesstorlekar har de?
har 2 pojkar en på 7 år strl 128/134 och en på 13 månader med strl 80/86

Favoritfärger och hatfärger?
är mest förtjust i klara färger och inte så mycket pasteller,

Vilka material gillar du eller ogillar du?
giller nästan allt, men riktigt syntetiska material är lite svårt. fleece går dock bra.

Vilka mönster på tyger gillar du bäst?
gärna lite retro, men inte för mycket. Inte för pluttinuttig.
Vilken typ av klädesmodeller är du mest förtjust i?
löst och ledigt för barnen och samma för mig...

Retro, vintage, romantiskt eller annat?
En lagom blandning av allt.

Pojk/flick eller unisex?
pojk/unisex
Nytt eller second hand?
Båda delar
Favoritsmak?
blandat

Favoritlukt?
milda dofter och inte för stickiga.

Musiksmak?
blandat men gärna modernt.

Favoritböcker?
Läser inte så mycket, håller nu på att beta av mari jungstedt böcker, men har alla. Vill ha lättlästa lagom tjocka spännande böcker.

Inga kommentarer: