torsdag 20 mars 2008

Mina svar till "barnklädesbyte"

Ålder, kön och storlek på barnen. - Har 2 pojkar en som är 6½ år som drar strl 128 i byxor och 128/134 i tröjor om man köper på lindex o Hm, hemsydda tröjor brukar strl 128 räcka.Den andra pojken är 10 månader och har strl 74/80. Båda pojkar är något runda om magen.

Kläder som behövs. lillkillen behöver det mesta just nu, bodies och pyjamasar är det som är mest brist på för tillfället. Stora killen behöver byxor och t-shirts av den häftiga modellen, gärna döskallar och sånt,

Preferenser hos mamma eller barn. - Mina barn är nästan allätare, den lilla har ju inte så mycket att säga till om, men den stora börjar väl bli lite kräsen. MEN mina barn går inte i rosa. Men annars gillar vi färgglada kläder. till lilleman är velour och mjuk härlig trikå att föredra. Stora killen gillar mjuka byxor, gärna jeans men de ska helst ha mudd. Eller åtminstone resår i linningen. Han har ett par från HM som han älskar, men som snart är utslitna. När jag själv syr till barnen så är jag inte rädd för att återanvända. Det händer att jag använder kläder vi vuxna tröttnat på och syr om. Men det skall vara frächt.

Inga kommentarer: